Městský úřad Dolní poustevna
Vilémovská 77
407 82 Dolní Poustevna
Svoz bioodpadu
V dubnu začne pravidelný svoz bioodpadu (středy v sudých týdnech), kdy budou vyváženy nádoby ze stejných míst, nahlášených adres jako v minulém roce. Další zájemci o svoz bioodpadu se mohou obrátit na MěÚ (telefonicky nebo e-mailem pokladna@dolnipoustevna.cz).
Vícekomoditní sběr - obaly od nápojových kartonů
Obaly od nápojových kartonů lze odkládat i do sběrných nádob, které jsou určeny pro papír. Krabice od nápojů by se do kontejnerů měly dávat bez plastového víčka a stlačené (sešlápnuté), aby nedocházelo k jejich zbytečně rychlému zaplnění. Všechny vyhazované obaly by také měly být relativně čisté, vymyté. K sběru kartonových obalů je možné i využít pytle na tříděný odpad (k dostání zdarma v budově MěÚ nebo čerpací stanici v Horní Poustevně). Jejich svoz je každé pondělí v sudých týdnech. (1.2.2023)
odpadový kalendář 2023 (488.12 kB)
POPLATEK za komunální odpad v roce 2023
Na základě navýšení cen svozovými firmami za služby související se svozem směsného komunálního odpadu, tříděného odpadu a odpadů odložených do sběrného místa, byla zastupiteli schválena nová obecně závazná vyhláška o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, platná od 01.01.2023 (sazba poplatku 0,75 Kč za litr). Aktuální ceník poplatků 2023 (143.59 kB). Platby poplatku lze rozvrhnout do dvou splátek a provést od 01.03.2023 osobně v budově úřadu, bezhotovostně po obdržení e-mailu, pokud jste o tuto varinatu požádali v předchozím roce.
Kontejner na textil (charitativní sběr oděvů a bot) byl dne 16.11.2022 přemístěn z ulice U Letadla na sběrné místo v ulici Karlínské, kde bude pod dohledem kamerového systému. Znovu bychom požádali o odkládání tříděných odpadů na určená místa, do správných nádob, objemné předměty (například PET lahve, papírové krabice) sešlápnuté, rozložené. Sběrná místa neslouží v žádném případě pro odkládání směsného komunálního a velkoobjemového odpadu.
ZDARMA NA MĚÚ
Společně s trychtýři byly dále zakoupeny celoplášťové boxy na tříděný odpad (sportovní hala, knihovna), stojanové boxy k využití třídění odpadů na sportovně-kulturních akcích města a dále výše uvedená sběrná nádoba na oleje o obsahu 200 litrů. (06.06.2022)
INFORMACE A VÝZVA
Na základě nové obecně závazné vyhlášky o místním poplatku za odkládání komunálního odpadu z nemovité věci, vydané pro účinnost nového zákona o odpadech, splnilo ohlašovací povinnost a podalo hlášení 346 majitelů nemovitostí, bytových jednotek nebo rekreačních objektů v Dolní Poustevně. Pokud majitelé tuto povinnost doposud nesplnili, je potřebné toto provést dodatečně. formulář Ohlášení požadované kapacity soustřeďovacích prostředků.docx (19.78 kB) (2.2.2022)
V roce 2022 v systému svozu odpadů nedochází k zásadním změnám. Pondělky v sudých týdnech jsou určeny pro svoz sběrných pytlů s tříděným odpadem. V úterý je to svoz směsného komunálního odpadu, sudé týdny 14-ti denní svoz. Nově je rozšířen svoz SKO v obtížně dostupných ulicích, který bude ve čtvrtek a počíná dnem 6.1.2022, svoz týdenní a 14-ti denní. Jedná se o ulice v Dolní Poustevně na Na Kopci, Příčná, část Akátové, v Horní Poustevně ulice Mokrá, část Pod Viaduktem, Chalupářské a na Markétě za hřbitovem. Od dubna do konce října bude svoz hnědých nádob s bioodpadem, středy v sudých týdnech. Sběrné místo v Nádražní ulici má otevírací dobu každý čtvrtek v době od 14,00 do 17,00 hodin a v období duben-říjen každou sudou sobotu v měsíci od 10,00 do 12,00 hodin. (29.12.2021)
Informace k výměně sběrných nádob. Vzhledem k celorepublikovému nedostatku plastových nádob na SKO všech objemů, nebyla schopna svozová firma dodat požadované nádoby. K výměně dle jejich sdělení dojde pravděpodobně během jarních měsíců roku 2022. O termínu výměny Vás budeme včas informovat prostřednictvím internetových stránek, sociálních sítí a městského rozhlasu. (29.12.2021)
Dne 15.11.2021 byla započata distribuce formulářů Ohlášení požadované kapacity soustřeďovacích prostředků na směsný komunální odpad (SKO). Tento formulář, který naleznete v poštovní schránce u Vaší nemovitosti nebo zde formulář Ohlášení požadované kapacity soustřeďovacích prostředků.pdf (91.18 kB) vyplní majitel nemovitosti a doručí na MěÚ osobně nebo elektronicky (pokladna@dolnipoustevna.cz). Objedná si tak požadovanou kapacitu popelnice pro svůj dům nebo rekreační objekt, dále frekvenci svozů a způsob platby. Do konce měsíce prosince, na základě tohoto povinného ohlášení, obdrží známku na popelnici, v případě potřeby i novou nádobu. V následujícím roce podle splatnosti poplatku zaplatí za období od 1.1.-30.6 do 30.6. kalendářního roku a za období od 1.7.-31.12. do 31.12. kalendářního roku.
Pokud toto Ohlášení nebude vlastníkem nemovitosti podáno včas, tak od ledna 2022 bohužel nebude odpad smluvní firmou odvezen a dále lze správcem poplatku řešit podle daňového řádu nesplnění této ohlašovací povinnosti.
Přehled komunálního odpadu, způsobu jeho třídění a plateb (platný od 1.1.2022) Přehled odpadů, třídění, platby.rtf (35.81 kB)
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Návštěvnost:
ONLINE:6
DNES:392
TÝDEN:1707
CELKEM:928929
Naši partneři